Kıbrısa Özel Macunlar:)

14 Şubat 2012 Salı

İlk gördüğümde beni oldukça şaşırtan ilk macun ceviz macunuydu. Geçen seneye kadar cevizi sadece olmuş haliyle yenebileceğini düşünmekteydim:) 
 Geçen gelişimde bahsettimmi bilemiyorum ama fotoğraflayamamıştım. Burada ceviz macunu,patlıcan macunu,turunç macunu,balkabagı macunu,portakal macunu yapılmakta.Macunların yapılış amacı eve gelen konuğa minicik bir kase içinde tatlı olarak ikram etmek.Hepsi birbirinden güzel ve lezzetli.
Cevizin muhteşem bir lezzet olduğunu söylemeden geçemiyeceğim doğrusu.Kesinlikle deneyin. Türkiyedeki ilk denemede çok başarılı olamamıştım ama bu sefer zamanı yakalarım diye düşünüyorum. 



Bu macunun en önemli kısmı cevizleri, kabukları tam oluşmadan (oluşmaya başlarken) ki zamanı tutturabilmekte:) Kocaeli de doğayı çok iyi tanıyan kankam, en uygun ayın haziran olduğunu söyledi.
 Yapılışı: Kabukları sertleşmemiş cevizleri topluyorsunuz.Güzelce incecik soyuyorsunuz(.Sadece o ilk yeşil kısmı zar gibi soyuyorsunuz.)Bir kabın içine dolduruyor ve üzerine cıkıncaya kadar su ile dolduruyorsunuz. Suyu yaklaşık bir hafta boyunca hergün degiştiriyorsunuz.
Sonundaaaaaaaaaa:) haşlanmaya hazır. Tencereye alıp haşlıyorsunuz. Ben kaynadıktan sonra kısık ateşte 2 saat kadar haşladım, şekeri ilave ettim(reçel gibi koyu ve bol şekerli olmıycak,şerbetli tatlı ile reçel arası şekeri ilave etmelisiniz.) 1,5 saat daha kaynattım ve soğumaya bıraktım. İçine bolca karanfil atmayı unutmayın ama ..... macunlar da bolca kullanılmakta karanfil. 








 Buda patlıcan macunu, Gene bol karanfilli yapılmış. Cevize takınca, patlıcanın tarifini almayı unutmuşum:))






Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails
 
dikiş, süsleme ve örgü adındaki hersey. Design by Pocket