Sümela Manastırı ve Efsanesi

6 Ekim 2010 Çarşamba


Sözcükler burda anlamsız aslında. Gercekten büyüleyiciydi.



Pek cok sümela fotoğrafı görmüşsünüzdür asınlada ama bide benim objektifimden bakın:)









En cok üzüldügüm sey..... alttaki resimi tıklayıp büyütürseniz göreceksiniz ki emine bilmemkimle aşk yaşamış. Yok böle bişey yoookkkk. Bunun adını ben koyamadım.



Yüzler cıkarılmış vs. Böle bişey nasıl yapılır böylesi bi güzelliğe.





Sumela Manastırının kuruluşu efsaneye göre: iki Atina'lı Barbabas ile yeğeni Sophronios rüyalarında Hz.Meryem'i görmüşler, rüyada Meryem onlara bir manastır yaptırmalarını ve yerini, nasıl gideceklerini tarif etmiştir.




Bunlar St.Luka!nın yaptığı rivayet olunan tabloyu da beraberlerinde alarak yola çıkıyorlar, deniz yoluyla Trabzon'a gelip, karadağın sarp yamacında kiliseyi kurmak için karar kılıyorlar ve Theodosios devrinde (375-395)ilk kaya kilisesini kurarlar. Bu tarih, tesisn kesin kuruluş tarihi değilse de bahsedilen tarihler arasında yapıldığı sanılıyor. Bazı araştırmacılara görede burası M.S.385 yılında bazılarına göre ise 472 yılında yapıldığı belirtilmektedir.





Yakısıklı rehberimiz.Ugur bey yürüyerek cıkanlardan dı. ben yolda baya bi dinlenmek zorunda kaldım.Az buz yol tırmanmadık yaa. Öldüm varya öldüm. bahanem hazırdı ama:))) yolda foto cektim ne merak edionuz dedim:) Zira ugur bey yollara düşmüş asıl eleman kayıp die:)) İkinci rehber olmakda zor anacım:)))

Yukarı cıkamadan son mola.






İçeriye ilk bakış




Bir mola daha:)


Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails
 
dikiş, süsleme ve örgü adındaki hersey. Design by Pocket